HaR jako Herec a režisér

Seminář se zaměří na spolupráci herce a režiséra během procesu zkoušení. Kde jsou hranice režijní a kde herecké práce? Jak se může herec stát aktivním partnerem režiséra? Čím může režisér herce správně motivovat? Co může režisér po herci požadovat a co mu musí /může dát? Společně se budeme zabývat dramatickou situací, herecko-režijní interpretací postav a témat či prací na tvorbě postavy. Seminář je vhodný jak pro herce, tak pro režiséry.

Více ...

RJ jako Rytmus a Jevištní řeč

Pocit - pohyb - zvuk - vnímání - představa - působení - rytmus rozum - radost.

To budou naše základní kategorie, pokud jde o řeč. Budeme propojovat tělo, dech a řeč.
A především se soustředíme na přízvuk, rytmus v mluvené češtině a práci textem.

Více ...

PRO jako PROces a PROdukt

Během semináře si každý z nás projde cestou od tématu k divadelnímu tvaru. Je produkt důležitější než proces? Co nabízí proces? Možná, že skrze proces herecké tvorby může člověk více poznat kým je. Je herectví nasazování masek nebo naopak cesta k vlastnímu já? Dovolí nám to naše role a dovolím si to sám? Budeme hledat, budeme jednat, budeme si hrát.

Více ...

S jako Scénografie

Seminář bude sledovat úlohu scénografie ve struktuře inscenace z pohledů jednotlivých složek/profesí. Základní ideou je hravou aktivní formou se seznámit s pojmy, strukturou a možnými principy a postupy při přípravě a tvorbě inscenace jakožto díla komplexního a složitého. Je režijně scénografický koncept individuální tvorba nebo kolektivní dílo? Cílem nebude návod jak scénografii tvořit/používat, ale jak scénograficky myslet…

Čekají nás interaktivní kreativní skupinové etudy na jednotlivá témata,  improvizace, hra s reflexí a nalézání obecnějších rezultátů…

Více ...

T jako Technika

Je velice zapotřebí, aby v amatérských divadelních souborech byli divadelně poučení osvětlovači a další technici. Stává se často, že u jinak velice dobrých inscenací sráží výsledek právě svícení či práce zvukařů.

Dílna je proto určena divadelním technikům amatérských divadelních souborů, především osvětlovačům, ale také méně zkušeným režisérům a scénografům v této oblasti. Její účastníci se prakticky seznámí s dostupnými technickými prostředky, s jejich použitím a obsluhou, především však s divadelním svícením. Počítá se s tím, že si každý jeden účastník zkusí prakticky nasvítit hrací prostor na zcela konkrétním úkolu, tj. určité scéně a jejích proměnách.

Více ...

A, B, C, Divadla – Abeceda divadla

Seminář určený nejen pro začátečníky, ale i pokročilé herce, dramaturgy a režiséry, kteří si chtějí osvojit či znovu připomenout, co tvoří základy divadla. Tentokráte s akcentem na hereckou složku a důslednou práci na dramatické postavě. Situace, Postava, Asociace, Konflikt, Motiv, Emoce, Gag, Žánr – to jsou jen některé pojmy, kterými se budeme zabývat ve vztahu k herectví a práci s hercem jako nepostradatelnou složkou divadelní inscenace. Po absolvování semináře by mělo být vaše herectví svobodnější a vaše práce s herci o poznání efektivnější.

Více ...

PC jako PROBLÉMOVÝ CLUB

Ti, kdo se chtějí zúčastnit festivalu za zvýhodněných podmínek, a přitom nechtějí navštěvovat některý z uvedených dopoledních tematických seminářů, se mohou přihlásit jako kmenoví účastníci PC. Jejich povinností je návštěva představení hlavního programu JH a účast (pokud možno aktivní) na odpoledních Problémových clubech od soboty 1. srpna 2020 do soboty 8. srpna 2020 v době od 14 do 16 hod. Problémový club je zároveň otevřený a přístupný všem zájemcům nad rámec základních seminářů a dílen.

Více ...
Pro lepší přizpůsobení obsahu pro Vás, bezpečnosti, měření statistik návštěvnosti a lepší zpětné vazbě tento web používá cookies. Klikáním a navigováním po stránce souhlasíte s tím, že sbíráme o Vás anonymní informace přes cookies. Více informací o používání cookies na naší stránce najdete zde.