NABÍDKA SEMINÁŘŮ 2019

NABÍDKA SEMINÁŘŮ 2019

PODMÍNKY ÚČASTI + PŘIHLÁŠKA

VĚK 

Semi­náře a dílny jsou určeny zájem­cům od 15 let. Osoby mladší 18 let musí do Hro­nova při­vézt písemný sou­hlas rodičů na for­mu­láři, který jim bude zaslán. Výjimkou je dětský seminář určený dětem od 5 do 12 let.

Více ...
D jako DĚTSKÝ - Určeno dětem 5 – 12 let

D jako DĚTSKÝ - Určeno dětem 5 – 12 let

EVA SUKOVÁ

Jak vypadá ostrov divočin? Jak žijí strašlivé obludy? Jak se k nim mohou dostat děti? A co se s nimi na neprobádaném ostrově stane? Letos nám jako námět pro práci v dětském semináři poslouží kniha Tam kde žijí divočiny od Maurice Sendaka. Na jejím základě společně vytvoříme fantazijní svět divočin, do kterého s dětmi vstoupíme pomocí dramatických her a cvičení. Budeme se hodně hýbat a řádit, ale také výtvarně a divadelně tvořit. Seminář je určený zejména pro děti mladšího školního věku (5-12 let), ale výjimky nahoru i dolů jsou možné. Důraz je kladený na týmovou spolupráci dětí a zároveň respektování individuálních potřeb jednotlivých účastníků. Jako završení semináře plánujeme krátkou divadelní předváděčku naší práce.

Více ...
H jako HUDBA V DIVADLE

H jako HUDBA V DIVADLE

LUKÁŠ HABANEC

Hudba pro hudební i pro ne právě hudební divadlo, hudba živá i reprodukovaná, hudba bez nástrojů i s nimi, hudba stará i nová, improvizovaná i komponovaná, vypůjčená i autorská, profesionální i amatérská, hudba podtrhující náladu nebo hudba v roli vypravěče, hudba konkrétní i absolutní, praktická a třeba i teoretická.
Cílem semináře je v co nejplnější míře odkrýt možnosti, jak pracovat s hudbou v divadelní inscenaci a rozvíjet hudebnost divadelního ansámblu.
Podmínkou je dostatek odvahy projevovat se slyšitelně. S sebou cokoliv, co pro to kdo považuje za nezbytné.

Více ...
HASIT jako HEREC A SITUACE

HASIT jako HEREC A SITUACE

LUDĚK HORKÝ

Dramatická situace je základním stavebním kamenem každé divadelní inscenace. Je to pojem, se kterým se často potkáte při rozborových seminářích na přehlídkách a festivalech. Přesto si pod ním inscenátoři často nedokážou představit něco konkrétního. Základem semináře HASIT bude spolupráce režiséra s hercem na tvorbě nosné dramatické situace. A na ohledávání prostoru, který taková situace oběma zmíněným dává pro práci na herecko-režijní interpretaci jednotlivých postav a témat hry. Společně se pokusíme dramatickou situaci jednak pojmenovat a jednak realizovat v praxi „na jevišti“. Když se nám to podaří, můžeme se věnovat herecké interpretaci textu, která se o dramatické situace nutně opírá. Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie a smysl se nachází v přímé závislosti na výkladu okolností, cílů a poslání dramatického jednání postav v konkrétních dramatických situacích.

Seminář je vhodný jak pro režiséry, tak pro herce.

Více ...
HYDE jako HYDE PARK

HYDE jako HYDE PARK

JAN HNILIČKA

Hyde Park je platformou umož­ňu­jící spon­tánní výměnu názorů na témata, která hýbou světem divadla. Cílem semináře je vytvoření podmínek ke vzájemné diskusi nad různými tématy, formulování, sdílení a výměna názorů. Témata pro jednotlivá sezení budou vznikat postupně. Hyde Park bude probíhat ve večerních hodinách. Do Hyde Parku je možné přihlásit se jako stálý frekventant nebo ho navštívit dle libosti a délky vašeho pobytu.

Více ...
IT jako IMERZIVNÍ TVORBA

IT jako IMERZIVNÍ TVORBA

IVO KRISTIÁN KUBÁK 

Nechte vstoupit diváky do alternativního světa a zakoušet svět, který sami vytvoříte!

Opuštěný dům, alternativní vesmír, performance a site-specific principy pro zájemce o režii, dramaturgii i herectví imerzivního divadla, tj. divadla divácké dramaturgie. Trendy, principy a postupy, režijně-dramaturgické koncepce, náměty, mašinérie, hudba, scénografiie a spolupráce v rámci tvůrčího, hereckého a produkčního týmu.

Více ...
NON jako NON-VERBÁLNÍ DIVADLO - pokračujeme

NON jako NON-VERBÁLNÍ DIVADLO - pokračujeme

MICHAL HECHT A ŠTĚPÁNKA ELGROVÁ

Tento seminář je na způsob druhého ročníku, jinými slovy pokračovací. Je tedy pouze pro seminaristy, kteří byli v seminářích pantomimy (Michala Hechta), které se odehrály v posledních čtyřech ročnících Jiráskova Hronova.            V tomto roce navážeme rovnou dramatizací a transformací předlohy do neverbálního projektu. Základní pantomimické dovednosti jen lehce zopakujeme a k akrobacii dojde pouze v konkrétním případě, pokud pro ni bude v naší letošní práci využití. 

 

Více ...
POST jako DIVADELNÍ POSTAVA

POST jako DIVADELNÍ POSTAVA

ŠTĚPÁN PÁCL

Tentokrát workshop skutečně zaměřený na proměnu herce v divadelní postavu: Jak nebýt na jevišti jen sám sebou? Jak vnímat slovo jako gesto, pohyb? Jak proniknout k přirozenému mluvnímu projevu? Jak se nechat slovem vést k přirozenému bytí na scéně? Těmito a dalšími otázkami se bude zabývat letošní na intepretaci dramatického textu zaměřený seminář, během kterého se bude pracovat nejen s hereckým tělem, ale také s tělem slova.

Více ...
PPP jako PÍŠU, PÍŠEŠ, PÍŠEME! – PÍŠEME DÁL!

PPP jako PÍŠU, PÍŠEŠ, PÍŠEME! – PÍŠEME DÁL!

JAROMÍR HRUŠKA

Seminář určený především zájemcům o vytváření vlastních dramatických textů a jeho následného inscenování na jevišti. Cílem semináře bude v úvodní části opakování si následujících dovedností:

JAK NAPSAT DRAMATICKOU POSTAVU, JAK NAPSAT DRAMATICKOU SITUACI, JAK NAPSAT KONFLIKT (vnitřní i vnější), JAK NAPSAT MONOLOG, JAK NAPSAT DIALOG, JAK SE VYTVÁŘÍ DIVADELNÍ SCÉNÁŘ, JAK PRACOVAT S MOTIVEM, MOTIVICKOU LINIÍ A TÉMATEM (u dramatické postavy i v situacích dramatického textu jako celku) a JAK SE VYTVÁŘÍ ŽÁNR A STYL DRAMATICKÉHO TEXTU.

Více ...

PRO jako PROCES a PRODUKT

PAVEL SKÁLA A JAN MRÁZEK

Během semináře si každý z nás projde cestou od tématu k divadelnímu tvaru. Je produkt důležitější než proces? Je inscenace důležitější než cesta k ní, nebo může být i samotný proces cílem? Co nabízí proces? Budeme hledat, budeme jednat, budeme si hrát. Hra. Pohyb. Hlas. Kreativita. Osobnost. Vnitřní svět. Vědomí sebe. Fantazie. Jak na to? 

Seminář je vhodný nejen pro pedagogy dramatické výchovy, ale i všechny ostatní.

Více ...
S jako STORYTELLING aneb O ŘEMESLE VYPRAVĚČSKÉM

S jako STORYTELLING aneb O ŘEMESLE VYPRAVĚČSKÉM

MARTIN HAK

Seminář pro ty, kteří se rádi vydávají na výlety do krajin příběhů, pro ty, které přitahuje starodávné řemeslo vypravěčů, pro ty, kteří chtějí své vypravěčské dovednosti objevit a rozvinout. Živé vyprávění příběhů, řemeslo ve světě známé jako storytelling, je nejstarším způsobem poznávání, dorozumívání, a vyjadřování se ke světu, ve všech lidských kulturách – divadlu je „dědečkem“. Posluchači-diváci a vypravěč se stávají spolutvůrci jedinečného pokusu o „zpřítomnění“ příběhu. Vypravěč tvoří obrazy a jako pečlivý průvodce jimi provádí tak, aby příběh ožil.

Více ...
U jako ÚTOK, ALEBO ÚTEK ? - Tvorba neverbálneho, autorského javiskového diela

U jako ÚTOK, ALEBO ÚTEK ? - Tvorba neverbálneho, autorského javiskového diela

JURAJ BENČÍK

Útok a útek sú dve možnosti reakcie každého človeka na akýkoľvek podnet. Útoky a úteky fyzické sú zväčša posledné možnosti. Keď zlyhá, alebo už nie je možný žiadny dialóg. Počas workshopu budeme hľadať životné situácie, v ktorých človek potrebuje riešiť zachovanie svojej integrity a života fyzickým útokom, alebo útekom.

Více ...
V jako VÝTVARNÁ SLOŽKA DIVADLA

V jako VÝTVARNÁ SLOŽKA DIVADLA

KATEŘINA BARANOWSKA

Funkce a možnosti vizuální složky divadla a režijně scénografická koncepce inscenace.

Budeme se zabývat tím, jaký vliv má scénografie na interpretaci tématu, jakými způsoby lze o ní přemýšlet, jaké má možnosti, úkoly a úskalí. Výtvarný talent nebo dovednosti nejsou podmínkou - ale pracovní oděv a ochota přiložit ruku k dílu ano.

Více ...

PC jako PROBLÉMOVÝ CLUB

Ti, kdo se chtějí zúčastnit festivalu za zvýhodněných podmínek, a přitom nechtějí navštěvovat některý z uvedených dopoledních tematických seminářů, se mohou přihlásit jako kmenoví účastníci PC. Jejich povinností je návštěva představení hlavního programu JH a účast (pokud možno aktivní) na odpoledních Problémových clubech od soboty 4. 8. 2018 do soboty 11. 8. 2018 v době od 14 do 16 hod. Problémový club je zároveň otevřený a přístupný všem zájemcům nad rámec základních seminářů a dílen.

Více ...
Pro lepší přizpůsobení obsahu pro Vás, bezpečnosti, měření statistik návštěvnosti a lepší zpětné vazbě tento web používá cookies. Klikáním a navigováním po stránce souhlasíte s tím, že sbíráme o Vás anonymní informace přes cookies. Více informací o používání cookies na naší stránce najdete zde.